mathilda svarar på fråga om gymnasium

Anonym om matteprov:
Kan du berätta lite om ditt gymnasium som du går på och om du är nöjd med valet osv?
IP: **.***.***.***

Svar: Hej ''Anonym''! Klart jag kan berätta lite om det :)
Jag går som sagt på Plusgymnasiet i Norrköping, linje Stylist. Jag tycker det är skitkul!

Skolan är bra, det är bra lärare, fina lokaler och klassrum. Älskar klassen! Dock kan den vara lite väl stökig och pratig ibland, menmen :)
Negativt är dock att skolan typ aldrig blir klar. Det är alltid massa saker som de rättar till. Som nu så fixar de till ''skolgården'' eller vad man ska kalla det. De har grävt upp allting och ska lägga plattor istället, det är rätt irreterande, de där jävla maskinerna går mig på nerverna typ, haha.
Men som sagt, annars är jag supernöjd med skolan :)
Stylistlinjen som jag går på är jättekul. Vi får sminka, fixa hår, naglar, kläder, värsta drömlinjen för tjejer och killar som är intresserade av smink och hår och sånt :D
Nu i ettan är det mest grunder och sånt som vi får hålla på med, det roliga som festmakeup, massa coola frisyrer, stylist SM, modevisningar osv kommer i tvåan, men så är det väl på de flesta linjer, haha.
Vi har ca 8 timmar hantverk i veckan, annars läser vi svenska, engelska, matte, idrott och samhällskunskap nu i ettan. Sen i tvåan (tror jag det är) så får man välja till vad man ska ha för ämnen beroende på högskolepoäng osv. Jag är inte riktigt insatt i det där än..
Vet inte riktigt vad jag ska säga mer, men har du/ni några mer frågor är det bara att fråga på!
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0