Annorlunda precis som jag


Livet är konstigt, annorlunda. Annorlunda precis som jag.
Tänk att alla på hela jordklotet är unika. Ingen annan människa är exakt som jag. Det är häftigt.
Men ändå så finns det folk där ute i världen, som just nu, precis samma sekund tänker på samma saker som jag gör. Kanske inte exakt likadant som jag tänker, men ungefär.
Och tänk att trotts att vi är så unika så finns det killar och tjejer i världen, vars armar ser på ett ungefär likadana ut som mina gör. Rödflammiga med sår, ärr och blåmärken. Jag är inte ensam med det, jag är heller inte ensam med att vara osäker på kärleken, och skolan. Jag är inte ensam med att inte vilja gå till skolan. Det är konstigt, men sant.
Det var en gång en kille som sa till mig: ''Jag skolkar inte, jag bara struntar i att gå till skolan''. Bra sagt, tycker jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0