Gymnasiet med Aguson

Hej! Efter skolan tog jag bussen in till stan med Sofia, Victoria och Moa. Vi träffade Lucas, även Linn och Elon kom ett tag. Vi åt lite mat, sedan knallade Sofia och jag iväg till Real gymnasiets öppet hus, och det var riktigt intressant!
Först var vi på typ en ''föreläsning'', och det var spännande, och kännde redan då hur intresserad jag blev. Men vi gick vidare till fikarummet, tog lite kaffe och en kaka, och sen kom självaste Aguson till vårat bort och snackade gymnasieval för fullt. Det känns ju lixom lite peppande att alla lärare + rektorn värkade fett schyssta, plus att ha Aguson som lärare, lixom vem vill inte? haha!
Men sen så var ju skolan riktigt hemtrevlig, och linjen stylist verkade riktigt rolig, och man får verkligen lära sig allt om både hår, smink, naglar, kläder och hudvård. Känns spännande, och jag är nästan säker på mitt val. Men ska kolla på 4-5 skolor till innan jag ska bestämma mig helt!

Hur som helst, Moa och Victoria kom lite senare än Sofia och mig, och Sofia var tvungen att gå tidigare än oss andra, men jag, Victoria och Moa satt kvar och prata med Aguson till kvart i åtta ungefär. Då knallade ajg hemmåt med ett leende på läpparna och ett stort sug att börja gymnasiet!

Nu har jag precis ätit lite och tänkte sätta mig coh plugga kemi tills jag inte orkar hålla upp ögonen längre. Har inte hunnit plugga nått på det än tyvärr, men kan endel sedan innan så tror i alla fall jag klarar G och för hoppningsvis VG!


Kommentarer
JOSEFINE THYBERG

skolan först och främst, sen får jag väl klämma in några vänner under dagarna också :)



själv då?

2010-11-16 @ 22:14:23
URL: http://josefinethyberg.blogg.se/
Magnus

Min brorsa har honom som lärare ;)

2010-11-19 @ 19:58:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0