Jag har alltid älskat att sjunga

Nu kom mamma in till mitt rum och sa att jag skulle sjunga lite tystare. Stackars min familj och mina vänner, de får höra mig sjunga hela tiden, de måste vara halvt döva asså, haha.
Nej, men seriöst, jag har sjungit i hela mitt liv. Ett speciellt minne som jag kommer ihåg, det är när jag och mamma var och handlade på Ica. Mamma står i kassan och betalar, och jag sjunger som vanligt. Jag sjunger Imse vimse spindel, och det kommer fram en tant till mig och säger att jag sjunger jätte fint, och ger mig en tia. Jag blir generad och jätte glad, och springer fram till mamma och berättar, hon skrattar lite och ler till tanten, och jag var superglad. Hur gammal kan jag ha varit? 6 år? Jag var inte speciellt gammal i alla fall. Det är ett minne som jag aldrig kommer glömma, jag kommer framför allt aldrig glömma lyckan, aldrig glömma lyckan när hon sa ''vad fint du sjunger'' och gav mig en hel guldtia. Det var så mycket för mig då.

Jag berättade det här för Sofia här om dagen. Och jag berättade att jag alltid sjöng, vart jag än var. Och vet ni vad hon svarade då? ''Det gör du fortfarande''. Hon lät ganska sur när hon sa det också, jag menar, var det posetivt eller negativt? hahah! xd

Just det ja, jag kommer ihåg en gång på dagis. Under den perioden då jag älskade Britney Spears. Jag gick i en ganska kort marinblå blommig kjol. Och så gick jag med en spegel i handen, och sjöng låten I'm not a girl, not yet a women. En låt utav Britney Spears. Fan vad jag kommer ihåg det!



Hur som helst, nog om det nu. Ikväll så har jag haft det mysigt med min mamma och min bror. Vi har ätit god mat och vi har tittat på tv tillsammans. Självklart har även katterna varit med på ett hörn! :)
Men efter att jag tagit det lugnt nu i ett par timmar, och tänkt på livet, vad tror ni händer då? Jo, jag har börjat bli förkyld såklart. Fan vad jobbigt.

Aja, nu ska jag gå och se om vi har nån isglass kvar i kylen, annars blir det vatten eller nått. Jag måste ha något kallt i min onda hals i alla fall. Men vi hörs, puus!


Kommentarer
sofia

hahaha det är inget negativt ;) du sjunger fint, skulle va skillnad om du sjöng dåligt ;P

nej men det är tomt utan att höra dej sjunga, det är lixom du! <3

2010-06-19 @ 17:11:57
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0