Tisdag 19/5 - Utedag

Hejhej. Dagen har varit riktigt kul faktiskt! Det börja med att gå upp vid halv sju. Sen skulle jag ta bussen som gick fem över åtta, men den kom aldrig då, kom runt kvart över istllet -.-'  Var iaf i skola vid halv. Lämna väskan i skåpet och gick ut till de andra. Snacka med dem lite, sen vid tjugo i så började vi. Hade ''bandteknik'' utomhus.. Fast det var faktiskt rätt bra väder. Sen när vi gjort det ett tag hade vi rast i en halvtimme. Då satt jag med Moa, Josse, Jenny och Olivia inne på gårn. Drack en kopp kaffe, sen var det dax att böra igen, med den andra övningen med ''bandteknik''. Bandteknik var alltså vänskapsband typ. Sen när vi var klara vid tolv så fick vi gå o äta. Åt dock ingenting, satt mest ute med Louise och Moa o pratade. När rasten var slut så hade vi samarbetsövningar med våra mentorer + Eva. Vi börja med att köra några lekar, som var skit tråkiga. Sen gick vi till fotbollsplanen och körde roligare lekar. Först skulle vi köra en lek som gick ut på att få så mycket vatten i en hink som möjligt typ. Sen när det var klart skulle vi köra en annan lek, först skulle man springa fram till en pinne som låg några meter framför än. Man skulle sätta ner pinnen mot marken och samtidigt börja sig ner så att man hade pannan mot andra enden utav pinnen, och sedan snurra tio varv. Jag blev jävligt redan på det femte varvet och kunde knappt stå på benen då, men tvingades att fortsätta, på varv nio kunde jag knappt stå på fötterna så jag fick avsluta och försöka springa mot laget. Herr gud säger jag bara! jag fick värsta gräsfläcken på mitt ben för att jag ramlade >< Vissa var skit roliga och sprang åt helt fel håll, fast jag antar att jag också såg rätt rolig ut XD haha när den leken var klart fick vi varsin bit sockerkaka, sen slutade vi. Jag mötte Annika och Harris på busshållsplatsen, sen kom bussen. Satt o snacka med dem och Robin på bussen. Sen kom jag äntligen hem. Gosa lite med katterna och nu sitter jag här.
Har ingenting mer att säga nu. Vi hörs!

Kram
/Mathilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0