Onsdag 20/5 - Utedag

hejhej! Dagen har faktiskt varit kul. Vi började skolan klockan tjugo i nio. Lärarna delade upp oss i grupper, jag hamna med Matilda, Gustaf och Adam. Bra grupp tycker jag faktiskt (Y)
Vi bar ut massor ''redskap'' ut till grusplanen, där skulle vi woka och göra bröd. Matilda och jag började hacka de grönsaker som fanns. Och Adam & Gustaf börja med brödet. Det börja regna efter ett tag, så jag och Matilda satte oss under en plastpåse xD haha,  Men när maten var klar gick vi in i skogen och åt, riktigt gott! :) Sen gick vi in med alla saker in till hemkunskapssalen och diska. Sen när vi var klara hade vi rast i typ en och en halv timme (inräknat med lunchen). Då satt jag, Matilda, Oskar och Simon vi datorn ett tag. Sen när vi började igen så hade vi något som de kallade för ''elda pinne''. Man skulle bara tända på en eld. Jag var med Josse. Fick upp en eld ganska snabbt. Sen efter ett tag skulle vi låta den brinna ut och så skulle vi göra något annat. Fick en lapp där det stod masser saker man skulle göra, leta upp masser stenar och kotter och sånt typ. Det var tråkit. Sen när alla var klara och hade städat så fick vi sluta. Jag kom med bussen som gick kvart över två. Skulle egentligen slutat halv tre, så det var bra! :) Kom hem runt tre och åt lite mellis, och sedan satte mig här ;D
Nu kommer lite bilder från dagen, dock med väldigt dålig kvalité, eftersom jag tog med mobilen!



 



Kram
/Mathilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0