ÄNTLIGEN FREDAG!

Jag känner att jag vill berätta om dagen lite kort också.
Jag vaknade av att väckarklockan ringde klockan sex imrose. Jag gick ofrivilligt upp efter ungefär tio minuter, och gick saka vägen in i duschen. Jag brukar inte duscha på mornarna, men idag var jag tvungen. För jag glömde att duscha i går kväll, så mitt hår bara dröp av fett i morse. Efter att jag duschat, sminkat mig, klätt på mig och satt upp håret i en slarvlig knut uppe på huvudet så var det nästan med en gång dax att gå till bussen.

- Skoldagen började med So. Där skrev vi lite, läste lite ur samhällskunskapboken, och gjorde även några uppgifter från boken.
- Sen var det Hemkunskap. Vi lagade bakad potatis och någon skinksås.
- Lunch
- Spanska. Vi läste och översatte en text gemensamt, och sedan jobbade vi lite i övningsboken.
- Och sist var det Matte. Då jobbade vi med de deagnosiska testen.

Sedan slutade vi. Men det känns som att jag har glömt någon lektion, mellan so;n och hemkunskapen. Men skit samma, vi slutade i alla fall vid halv fyra. Min buss gick tio i, så jag fick vänta i tjugo minuter. Sedan kom jag hem. Jag pratade lite med Michael. Sedan åt jag en macka, eftersom jag var så extremt hungrig.
Gud så skönt att det är fredag idag! Man är ju ännu tröttare nu i början utav skolan, en vad man kommer att vara sen, när man har kommit in i att vakna skit tidigt varenda dag, och sedan sitta vid en bänk i skolan i flera timmar.

Kram
/Mathilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0