Seriöst vem fan vill se ut som ett benrangel?

Jag föddes mullig, är mullig, och kommer troligtvis alltid att vara mullig.

Jag fattar inte folk som svälter sig, bantar, spyr upp maten osv. Varför lixom? Acceptera din kropp bara! Okej ifall man alltid varit smal, sedan går upp masser i vikt och helt plötsligt efter ett par år har man övervikt, då fattar jag att man vill gå ner i vikt, och då är det ju bara bra också, men annars är det ju så jävla onödigt.
Vafan snälla tjejer och killar, är ni normalviktika (eller till och med underviktiga kanske?) ät och må bäst!
Jag har själv haft perioder då jag knappt ätit under ett tag, jag gå ner i vikt, men jag inser då, hur jävla snyggt är det att inte ha några former? Plus att man märker hur dåligt humör man får, och hur trött man blir. Jag börjar då äta och vipps så är jag uppe i den vikten jag var uppe i från början igen. Min kropp vill bära denna vikt, och då får den göra det.
Fastnar man i en anorexi eller bulemi så är det lätt att man blir kroppsblind, och helt plötsligt står man där som ett benrangel. Jag vill aldrig hamna där, aldrig i livet, usch, former ja tack!!!!


Kommentarer
Anna

Bra skrivet

2010-11-18 @ 16:41:38
sarah

"acceptera din kropp bara!"



Man vaknar inte bara upp en dag och tänker "nu ska jag svälta mig till döds, spy upp allt jag äter, vara besatt av mat och må så jävla dåligt både fysisk och psykiskt att jag vill ta livet av mig" Det är en mental sjukdom och det är klart att du inte förstår dig på den som aldrig har haft sjukdomen. det sker gradvis. Att få ätstörningar är inte något man strävar efter, för man tror att man gör rätt som svälter sig. Det är inte meningen att du ska förstå, eftersom det gör ingen som inte är sjuk. Dom som börjar banta har redan förvrängda kroppbilder, eller så finns det också andra anledningar till att banta. Är man anorektiker så känner man inte sig värdig mat (oftast). Dessutom så handlar inte ätstörningar alltid om att vara snygg och smal. Det kan även handla om andra saker. Tänk inte för mycket för du kommer aldrig att förstå som inte själv är sjuk.

2011-12-03 @ 16:13:04
URL: http://metamorphoses.blogg,se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0