Det här tycker jag om att gå ner i vikt!

Det är extremt många utav mina vänner, och även väldigt många personer som inte är mina vänner, som har som nyårslöften att gå ner i vikt, och bli smalare. Seriöst, kan någon förklara för mig varför man ska gå ner i vikt när man är normalviktig, eller till och med smal?! Jag fattar inte det! Jag sa själv samma sak förra nyår, men ändrade mig väldigt snabbt efter att jag läst en otroligt bra text på nätet. Jag kommer dock inte ihåg vad det var för sida. Och jag kommer aldrig någonsin lyckas skriva så bra själv, men jag ville ändå ta upp det här ämnet ännu en gång här i min blogg.

Jo, hur kommer det sig att så många unga tjejer i dagens samhälle vill bli smalare och gå ner i vikt? Kanske för i princip alla modeller, skyltdockor m.m är sjukt smala. Man kollar på bloggar där de är jätte smala. Därför anser man att alla ska vara så smala och perfekta. Eller vänta nu, vad är perfekt? Alla har visserligen olika åsikter, men hur fan kommer det sig att så många vill gå ner i vikt? Och börjar en, så börjar resten utav vännerna. Jag fattar inte. Sånt här kan göra mig så jäkla arg ibland alltså! Och jag orkar inte ens säga till mina vänner längre när dom säger att dom är tjocka och ska sluta äta. Det är alldeles för många i min omgivning som säger det, alldeles för ofta. Till slut orkar man inte bry sig längre, utan det enda man säger är ''lägg av, du är fan imej inte tjock!'', sen orkar man inte säga något mer. Man tröttna lixom..

Sen är det klart att det finns folk som säger att de ska bli bättre i skolan, ta hand om sig själv bättre, sluta röka osv, och det kallar jag bra nyårslöften!

En sak till, jag tycker det är helt okej att människor som varit hos en läkare och fått på papper att de har fetma går ner i vikt tills de hamnar på normalvikt igen. Det säger jag absolut ingenting åt!

Och förresten, en sak till, Lär er tänka posetivt! Det har jag lärt mig under 2009, och tro mig, det hjälper i nästan alla lägen! :)






Och när jag tittade igenom min egna blogg så hittade jag denna text som jag skrivit i ett inlägg:

Själv kommer jag knappt ihåg att jag tänkte sådär förrut, det är hemskt att så himla många andra människor känner likadant som jag gjorde för ett år sedan..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0