jag ska koppla av

Halv ett är klockan nu. Och vad händer imorgon? Ingen jävla aning. Egentligen är det idag, för att klockan är efter 00:00. Det är hemskt. Jag vill inte vakna, gå upp, inse att det är en ny dag. Jag vill inte.
Jag hoppas att mina föräldrar låter mig sova länge imorgon, inte för att jag tror det men. Om jag inte får sova länge så ska jag gå upp, äta frukost, sedan ska jag ta mig ett bad, ett långt jävla bad. Jag ska lägga ansiktsmask, lyssna på musik, koppla av. Efter badet ska jag smörja in mig med en body lotion med en fräsch doft. Jag får inte glömma att raka benen. Sedan ska jag gosa med katterna, måla naglarna, och bara ta det lugnt.
Jag känner att jag har fått ångest, för om tre veckor börja skolan. Fattar ni? Jag ska börja gå upp klockan sex varje morgon igen. Om bara tre veckor börjar det, då börjar helvetet. Jag vill inte. Jag börjar nian. Det lär bli jobbigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0