Dag 5- Vad är kärlek?

Kärlek är olika från person till person. Jag tror det beror på vad man själv har för egenskaper, och vad man upplevt själv genom åren.
För mig är kärlek både något posivit och negativt. Det kan lixom både såra och glädjas. För tillfället känns det mest som något negativt. I alla fall om man syftar på kärlek som i partnerskap.

Kärlek kan ju också vara djur. Jag har en enorm kärlek till djur. Det känns som att djur förstår en när man är ledsen och inte mår bra. Djur tröstar alltid. I alla fall mina djur.

Min kärlek går inte bara till djur, utan även till mina vänner och min familj. De är underbara. De ställer alltid upp för mig, och det uppskattar jag. Ni är värda mer än guld!

Kärlek kan också vara kärlek till en artist eller annan person som man på något sätt ser upp till. Jag tycker det är häftigt att se människor som verkligen älskar en artist eller liknande. Eller mest av allt tycker jag att det är häftigt hur mycket man kan älska en person som man egentligen inte känner. En person som bara sjunger bra och har vackra ögon, till exempel.


Vad är kärlek för er? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0