Springa spåret med pollenallergi

Hej! Idag i skolan har jag varit jour. Det har varje elev typ en gång om året, man är två och två, och får typ plocka skräp, bre mackor på gårn, köpa tidningen och torka borden i matsalen. Det är rikigt jävla dött, men så himla mycket bättre än lektioner.
I alla fall, men är bara jour tills lunchen är slut, så när man torkat klart alla bord så får man återgå till vanliga lektioner. Då var det idrott. Sofia och jag kom lite senare, men aja. Vi sprang (och gick endel) 2,5 km på tjugo minuter. Det kanske inte är så jätte bra, jag vene. Är det bra? haha. Hur som helst, det snöade, samtidigt som jag och min jävla pollenallergi kom där springandes. Jag kunde inte andas med näsan, blev täpt och skit, sen halsen kliade, ögonen såg man inte att de rann, efter som sminket blev förstört utav all snö. Jag såg förjävlig ut när vi kom fram till mål, haha. Men kul vare!

Efter skolan så följde jag med ett på vänner till stan. Vi gjorde väl ungefär det vi brukar. Nämligen satt på donken lite då och då, träffa massa folk, gick en sväng i affärerna, ni vet. Och ja, idag fick jag med mig en foundation hem.

Och när jag kom hem satte jag mig ner, tog det lite lugnt. Kände hur ögonlocken slocknade. Det är sjukt, denna trötthet är fan äcklig. Jag satt och kolla på när dom andra åt. Sedan gick jag och la mig i sängen. Inte alls meningen att somna, men råkade göra det, och sova i två timmar. Jag vaknade, och var lika trött fortfarande. Gick och tog ut linserna, tvätta bort sminket. Sedan berättade mamma att hon köpt ögondroppar till mig mot pollenallergi, så droppade i dom. Ska använda morgon och kväll, vid extra jobbiga besvär kan jag använda dom högst fyra gånger per dygn. Så det blir jätte bra! :) Eftersom att det är ögonen som är värst, eller ja, det är dom som jag stör mig mest på lixom, så börjar vi med det. Känner jag att det behövs så kanske vi fixar tabletter. Men det tror jag inte ska behövas. Jag har ju klarat mig i ett par år nu utan det så att ;) haha.

Nu har jag i alla fall duschat. Grymt äcklig hår har jag haft idag, men aja. Jag är skit trött, och det känns so att mina ögon är tjocka och svullna. Lite torra kanske till och med. Kan det bero på ögondropparna eller är det bara utav tröttheten? Jobbigt är det i alla fall. Jag vet inte vad det beror på. Mamma sa att man kan bli trött utav pollen, men jag menar, såhär jävla trött? Det är ju fan helt sick.

Aja, nu ska jag faktiskt sova. Långt jävla ionkögg det här. Hoppas nån orkar läsa skiten. Fan vad deppig jag låter nu, haha! Men vi hörs imorgon (troligtvis inte mer idag) i alla fall. Hoppas jag mår lite bättre då med. Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0