10 sanningar om mig, med motivering

  • Jag har blivit grymt skoltrött, och känner att jag helst inte ens vill vara i skolan. Vi gör samma saker, och jag orkar lixom inte med att varken koncentrera mig på lektionerna eller att göra mina läxor. Jag vet mycket väl om att om bara ett par månader så går jag i nian, dom betygen söker man på, och då är det viktigt att få bra betyg, för att sedan kunna jobba som det man vill. Jag funderat väldigt mycekt på att bli ungdomspsykolog, men jag vet att det krävs bra betyg för det, och det har inte jag. Jag vet innerst inne, att om jag verkligen kämpar, lägger mitt liv på skolan, då kan jag också få dom där MVG;en, men då gäller det att jag kämpar, och det har jag absolut ingen lust att göra för tillfället. Vi får helt enkelt hoppas på att jag får upp lusten efter sommarlovet!
  • När mina vänner bråkar med varandra är bland det värsta jag vet. Jag älskar mina vänner så himla mycket, och jag vill inte bli osams med dom pga att dom är osams med varandra. Jag vill kunna umgås med alla samtidigt. Jag vill inte att när jag är med en utav mina vänner, så börjar personen snacka skit om en annan person, som också är min vän. Det blir så konstigt. Jag vill inte vara osams med någon, och jag tänker inte vara på någons sida. Mina vänner får gärna prata ut, och säga vad dom tycker och tänker om mina vänner, det tillåter jag, men jag kommer inte hålla med om någonting som jag inte vet. Jag kommer ha kvar mina vänner tills det är jag som inte vill ha kvar dom. Inte när mina vänner bråkar, och säger att den ena och den andra inte betyder något längre och bla bla bla.
  • Jag är en väldigt blyg person, och speciellt när det gäller killar. Jag vet inte varför, men jag tror att det kan bero på att jag är väldigt ''ordentlig'' när det gäller ''närkontakt'' med killar. Haha, det där låter jätte töntigt, jag vet, men jag vill lixom inte gå och strula med den och den för att dom är snygga, eller knulla med den ena och den andra för att få status lixom. Utan jag vill vänta med sånt tills vi kommit närmare varandra, elelr till och med tillsammans. Visst finns det undantag, men jag tror att ni förstår vad jag menar. Och jag tror att detta leder till att jag är blyg med människor jag inte känner så väl. Däremot, när jag lärt känna en person, då blir jag helt tvärt om, och kan göra nästan vad som helst inför personen. Jag älskar ju inte bara att få uppmärksamhet från personer som jag inte känner så väl, utan även de som står mig väldigt nära! ;)
  • Jag kan inte leva utan musik. Och jag är helt ärlig när jag säger detta. Musiken dunkar hela tiden, och jag kan lyssna på i princip allt. Musik får mig att tänka till, och jag har olika musiksmak olika dagar, beroende på humör.
  • Jag får panik om jag tappar bort mina nycklar. Jag skojjar inte, jag får verkligen panik! Jag vet inte vad som händer, men när jag märker att mina nycklar är bort så går det en stöt genom kroppen och jag springer omkring och skriker och pratar rent hysteriskt. Det har till och med hänt att jag börjat gråta. Detta är tyvärr inte så bra, eftersom mina vänner och klasskompisar tycker det är väldigt roligt att ta mina nycklar, bara för att få se mig så panikslagen. Men jag kan förstå, det är nog väldigt farsinerande. haha!
  • Jag tycker inte om att äta mat när man ''ska'' äta, utan vill helst äta när jag vill. Det där lät konstigt. Men alltså, frukost rent ut sagt tvingar jag i mig. Jag är inte det minsta hungrig på mornarna, men jag vet att jag måste äta. Lunchen i skolan har jag precis börjat äta igen. Jag började faktiskt med det efter att jag kom tillbaka från praon. Man lärde sig mycket av att praoa på ett dagis! Kvällmaten, den vill jag helst äta när jag själv vill. Äter därför väldigt lite, och något mer sen lite senare mot läggdags.
  • De senaste månaderna är bland de bästa i mitt liv. Trotts att de hänt endel tråkigheter. Jag har träffat massa nya vänner, och jag har haft det så jäkla kul. Mina ''nya'' vänner är det bästa som hänt mig. Dom får mig att må så jäkla bra, och jag bara lever livet.
  • Jag måste borsta tänderna på kvällen. Ja, om jag inte gör det kan jag inte sova. Jag känner mig fräsch, gamla matrester är borta, och det känns som att jag börjar om dagen på nytt.
  • Jag är hur jävla mörkrädd som helst! Seriöst, det är nästan obehagligt. Jag kan inte gå och lägga mig sist, för att det blir så mörkt i huset, och jag är räd för... egentligen vet jag itne vad jag är rädd för.. Men seriöst, jag är så jävla mörkrädd. Tur att jag inte är den enda bland mina vänner, för då hade de nog tröttnat på mig rejält! haha. Jag kan tex inte sova på en madrass på golvet, för då tror jag att det kommer ligga nån under sängen som bara kommer synas när alla andra har somnat. Jag är lite småcreepy, och det är rätt jobbigt om jag ska vara helt ärlig.
  • Jag har bra självförtroende, Och förut hade jag skitdåligt. Jag har stärkt det något otroligt. På morgonen, ni vet helt nysminkad, nyfixat i håret, då skulle jag lätt kunna stå i en kvart och beundra mig själv. Förut ville jag knappt se mig själv i spegeln. Vet ni hur jag fått detta självförtroende? Prova att varje morgon och kväll ställa er i underkläder framför spegeln och säga för dig själv ''Fan vad snygg jag är!''. Jag vet, det kanske låter jätte töntigt, men tro mig, det funkar faktiskt! Eller varje kväll innan ni ska sova så kan ni skriva ner på ett papper eller i en bok allt bra med dig för dagen, och även allt bra som hänt under dagen. Det funkar också! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0