1 APRIL 2010

Idag i skolan skulle man klä ut sig, annars fick man inget godis. Och vad gör man inte för lite godis? Så jag, Sofia och Moa tog på oss kaninöron och ritade streck på kinderna som morrhår, och på näsan målade vi lite vitt som en nos. Sedan på svenskan hade vi pyssel, så Victoria tillverkade ett par egna kaninöron, för att vara med i ''gänget''. Och två tjejer i klassen satte på sig sina öron som dom hade med sig. Sedan under dagen såg vi hur halva skolan förvandlades till kaniner, och jag överdriver inte. De gjorde egna öron, på exakt samma sätt, med exakt samma tyger, som victoria. Och de målade även dit streck på kinderna, precis som vi. Menmen, har man en bra idé så är det väl klart som fan att alla andra vill göra likadant lixom. Våran fjortisskola.
Men i alla fall, skit i det. På sista lektionen hade vi matteprov, och det här kapitelt fattar jag inte ett skit utav, så det gick verkligen inte bra för mig. Fan, det som brukar gå så bra för mig på matteprov. Detta blir nog det första matteprovet jag får IG på. Eller, jag kanske möjligtvis fått IG på nått matteprov innan. Men det här kapitlet tyckte jag var så svårt, så jag gjorde inte ens del 2. Del två är den svåra delen, och jag får alltid bättre på den delen än på del 1. Jag vet inte vad det beror på, men så har det varit för mig i alla år. När jag var mindre sa min mattelärare till och med att jag i fortsättningen kanske bara behövde göra del 2. Så blev det aldrig, men jag tycker det är lite roligt, haha.
När matten i alla fall var slut så var det prisutdelning i korridoren med alla klasser. Vi skulle få veta vem som vunnit, kommit tvåa, och trea i utklädningstävlingen. Och alla priser gick till folk i 7an. Riktigt fina priser vann de! Vinnaren tex vann ett presentkort på Biltema för 1000 kr!

Men hur som helst, när prisutdelningen var klar så tog Sofia och jag bussen till stan. Idag hade jag egentligen tänkt att åka hem direkt efter skolan, men så blev det inte. Utan Sofia och jag satte oss på Donken med våra kaninöron på huvet. Folk glodde som in i helvete på oss, men dp kom Sofia med världens klockrenaste kommentar ''vad fan glor ni på? har ni aldrig sätt en kanin förut?'' hahahh, omg! xd
Men i alla fall, sedan så kom Pontus och dom från igår och.. ja. Vad ska jag säga? Inte för mycket. Sofia var blåst.
Sedan när dom hade gått så tog Sofia och jag av oss öronen, och gick omkring lite på stan. Gick till donken igen. Victoria och Moa kom till stan, så vi träffa dom. Sen kom Carl och nån mer. Han kallades Ekman tror jag. Sen i alla fall gick Moa. Efter ett tag gick även Sofia. Hur som helst, vi satt på donken och chilla ett bra jävla tag. Knallade runt lite på stan. Och jaa, precis som en dag på stan brukar se ut för oss helt enkelt. Folk kommer och går hela tiden, och vi kommer och går hos andra. Så äre.

Nu är jag jätte godissugen. Men har vi nått godis hemma? Nej. Eller jo, det har vi egentligen, men det är påskgodiset till helgen. Bajs. Jag vill ha godis, men nehej, jag får väl klara mig utan.

Nej, men hörni, det här blev ett fruktansvärt långt inlägg, och om jag ska vara helt ärlig som kommer jag inte ihåg ett smack om vad jag skrivit. Men aja, hoppas i alla fall att någon orkat läsa detta.
Vi hörs, puss!


Kommentarer
sofia

hahahaha vafan alla glodde så in i helvete xd " TITTA DOM HAR KANIN ÖRON! " -.-



HAHAHA fan va blåst ja va -.-' xd

2010-04-01 @ 22:29:58
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0