Onsdag 2/9

Hejhej! :)

Skoldagen började med syslöjd. Jag gick bara omkring och pratade och hjälpte folk att välja tyger i en kvart, sedan ställde jag och några till oss och platta håret. vi hade säkert fyra plattänger isatta, och det stank bränt hår. Efter att vi var klara med att platta håret så gick vi ner till omklädningsrummet och bättrade på sminket lite. Sedan var det dax för fotografering. Jag fick stå upp i år igen :D men jag såg ut som en uppstoppad bajskorv. Helt seriöst alltså. höhö. Men i alla fall, efter fotograferingen så var det matte. Jag hade bara matte i en halvtimme eftersom fotograferingen var en bit inpå matten. Men sedan var det i alla fall språkval, och det sög. Vi skulle läsa några texter och skriva lite grejer om det på spanska, men jag fattade inte ett skit, så jag och ett par vänner satt och pratade bara. Efter spanskan var det lunch, men jag var så extremt sugen på coca-cola så därför tvingade jag med ett par vänner till Service (en kiosk i malmslätt). Sen började det regna så vi satte oss i en busskur. När vi skulle gå till idrotten så träffade vi även på ett par i våran paralellklass. Ena utav dom är värsta äcklet, så vi kata lite mot honom, sedan fortsatte vi till idrotten. Vi hade orgentering idag igen, men jag hade glömt kläder så jag fick köra i mina vanliga. Det var inte så smart utav mig att gå i sleep-in skor i en skog full med brännnäslor. Mina fötter var skapligt sönderbrända efter kan jag säga! Efter idrotten skulle vi haft svenska, men den var inställd så vi slutade klockan 2. Nästan två timmar tidigare än vanligt. Skönt!

När jag kom tillbaka till skolan efter idrotten, och jag hade hämtat min väska i skåpet så gick jag till bussenhållsplatsen. Tog bussen till stan och mötte upp min syster och några till. Vi satt och åt och sedan en fika på det. Efter var jag väldigt uppblåst, otroligt mätt måste jag säga!
När de andra skulle gå så gick jag och syrran in en snabbis på Gina Tricot och Indiska. Vi köpte ingenting.
Sedan gick vi hem. Hon hämtade en bilnyckel (eftersom hon och en kompis ska åka till Ullared imorgon), och sedan gick hon hem till sig. Jag tittade lite snabbt igenom bloglovin och bilddagboken. Sedan gick jag och la mig för att vila i några minuter. Fast istället så somnade jag, och sov i lite mer än två timmar. Herre gud!

Kram
/Mathilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0