Noice...


...är enligt mig ett utav de bästa banden genom tiderna!

De gjorde musik som tillhörde musikstilen punk/rock. Bandet spelade covers och sina egna låtar på frididsgårdar och talangjakter väldigt länge, men efter ett tag  vann de en rockbandstävling i slutet av april 1979 där förstapriset var en singelinspelning. Dock spelades ett helt album in som fick namnet Tonårsdrömmar. Debutalbumet sålde inget vidare, men ett par år senare förändrades allt när de framförde låten "En kväll i T-banan" i ett tvprogram och blev berömda över en natt. Noice splittrades 1982, men återförenades för en kort tid 1991 och genomförde ett par konserter. 1995-1996 gav sig Noice ut på en ny turné och släppte ett nytt album med både gamla och nya låtar. Dock tycker inte jag om den skivan så mycket, utan lyssnar mest på låtar från Tonårsdrömmar. Noice's keyboardist Freddie Hanson dog i slutet av december 2001, och ungefär åtta månader senare dog även sångaren Hasse Carlsson. År 2004 återförenades några medlemmar av Noice. Ny sångare var Marcus Örn. Enligt mig var han inge vidare bra. Utan Hasse Carlsson var 1000 gånger bättre. Kanske just för att han var ''orginalet''. I januari 2009 ersattes sångaren från Marcus Örn till Dan Larsson. Även han var (enligt mig) mycket sämre än Hasse Carlsson.

 

Där fick ni er lite fakta om bandet. Ni kanske inte tycker det är lika intressant som jag, men shit the same. haha.

Här är en bild på bandet också:


Kram

/Mathilda



Kommentarer
Miss Dramaqueen

Coolt att du visste så mycket om dem=)

2009-07-09 @ 23:09:40
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Bea

Hoppas du haft en bra dag :)

2009-07-09 @ 23:54:49
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0